A Nemzeti Alaptanterv (NAT) instrukciója szerint „az iskoláknak – a tanulók életkorához és a lehetőségekhez igazodva – átfogó képet kell nyújtania a munka világáról”. Ezt a gondolatot szem előtt tartva rendezte meg iskolánk az idei tanév pályaorientációs napját október 13-án.

Az alsó tagozaton a drámajáték adta lehetőségeket használták fel arra, hogy a legkisebbeknek játékos, mégis emlékezetes, élményekben bővelkedő foglalkozásokon mutassanak be több mesterséget. A tanító nénik – a kisdiákokat is bevonva - egy-egy foglalkozást jelenítettek meg, a gyerekek pedig osztályról-osztályra vándorolva, forgószínpadszerűen látogatták végig a zsúfolt piacot, a postát, a fodrászatot, az orvosi rendelőt, ellátogattak egy elegáns étterembe és utaztak vasúton is. Minden helyszínről csillogó szemmel, lelkesedve távoztak a tanulók, és izgatottan várták a következő élményeket.

A felső tagozaton szintén a különböző szakmák bemutatásán volt a hangsúly, de itt már tényleges szakemberek bevonásával. Érkeztek hozzájuk tűzoltók és rendőrök a VII. kerületből, akik a szakmájuk nagyszerű és felelősségteljes oldaláról meséltek. Képzett szakáccsal ízletes és mutatós szendvicseket készítettek, ezen kívül régi tanítványok is meglátogatták volt iskolájukat. Kapási Barbara a nagylányoknak mutatta be az ízléses sminkelés fortélyait, míg Dulai János saját tapasztalatairól beszélt, rendkívül hitelesen, lelkesítően és őszintén. A nyolcadikosoknak egészen különleges élményben is volt részük, mivel az iskola egyik pedagógusa, Mózsik Erika grafológiai szakemberként mindegyikük kézírását egyesével elemezte ki, a közvetlenül előttük álló pályaválasztás nézőpontjából.

<< Felső tagozat képei >>

<< Alsó tagozat képei >>

2018.10.13

© 2018 - 8. Kerületi Németh László Általános Iskola - Honlapkészítés

Weboldalunk a hatékonyabb működés érdekében cookie-kat használ.Weboldalunk böngészésével ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.További információ.

EU Cookie Directive Module Information